terça-feira , 21 novembro 2017

EVE FAQ

Bem vindo a EVE Online!
Já sonhou em voar entre as estrela, ser virtualmente imortal e comandar sua própria nave sozinho ou com varias outras buscando um objetivo em comum ? Se ja sonhou dessa forma EVE Online é o lugar certo para você. Usando como referência uma publicação da CCP e informações de sites de parceiros da corporação Supernova Society organizamos este FAQ (perguntas mais frequentes) sobre o jogo. Iremos aos poucos incluir mais informações aqui além de buscar manter este FAQ atualizado.

Se você não conhece muito bem o que é EVE e esta curioso quanto ao que pode encontrar jogando EVE, continue lendo, será um bom começo. Caso tenha alguma dúvida fique a vontade para entrar em contato conosco. Este FAQ ira te dar uma visão inicial sobre o jogo EVE Online e oferece uma quantidade bem abrangente de informações sobre o jogo para novos pilotos. As informações que estão aqui devem ser utilizadas como referência para algumas das possibilidades que irá encontrar em EVE Online.

O que é EVE Online ?

O que é EVE Online ?

Melhor do que explicar sobre o jogo em detalhes seria assistir este ótimo e bem feito video de um de nossos parceiros para ter uma visão do jogo :
Fique a vontade para clicar em "Full Screen" para ter melhor visão do video assim como melhorar a qualidade.

Quem é você no jogo?

Quem é você no jogo?

Você joga como um "capsuleer". Um piloto talentoso conectado a interface de uma nave. Como piloto você pode realizar diferentes tarefas e objetivos com diferentes tipos de papéis seja sozinho ou jogando com outras pessoas.Você pilota a nave de dentro de um capsula. Os objetivos que pode buscar ao jogar com outras pessoas (seja como parte de uma corporação ou aliança) são os mais variados possiveis. Você é livre para escolher o seu destino. Assim como suas escolhas podem influenciar outras pessoas as escolhas de outras pessoas podem influenciar você e a forma como você joga.

Aonde acontece o universo de EVE Online?

Aonde acontece o universo de EVE Online?

EVE Online acontece em um futuro bem a frente do atual em uma área do espaço muito longe da terra. EVE Online pegou seu nome do imenso EVE Gate (portal de EVE). Um Wormhole que permitiu a humanidade entrar em um conjunto de estrelas que ficaram conhecidas como New Eden (Novo Eden). Após o colapso do EVE Gate e a perda de contato com a terra os sobreviventes desenvolveram novas civilizações e começaram a buscar seu destino nas estrelas.
A CCP lançou um video interessante que fala um pouco do ocorrido.
Abaixo esta o video :
Fique a vontade para clicar em "Full Screen" para ter melhor visão do video assim como melhorar a qualidade.

O que significa o termo Massively Multiplayer Game?

O que significa o termo Massively Multiplayer Game?

Massively Multiplayer se refere a qualquer jogo que envolve centenas ou milhares de jogadores usando o mesmo mundo criado para o jogo a qualquer hora. EVE Online ja teve batalhas bem acima de mil jogadores ao mesmo tempo ocorrendo em um dos sistemas solares afetando o destino de varios outros.

O que significa jogar em um mundo persistente e continuo ?

O que significa jogar em um mundo persistente e continuo ?

Um mundo persistente como o de EVE Online ira continuar a evoluir mesmo quando o jogador esta offline. O mundo do jogo e tudo que o jogador deixou la dentro ira continuar a existir e sera visivel por outros pilotos. É um mundo que existe por si e que mudanças devido as ações dos pilotos que estão online ira fazer a diferença no que o mundo ira se tornar.

Quantos servidores existem para EVE Online?

Quantos servidores existem para EVE Online?

Existe apenas um servidor chamado Tranquility. Tranquility atende a todos os pilotos do universo de EVE Online. Se Se um de seus amigos jogar EVE ou começar suas aventuras no espaço eles irão compartilhar o mesmo universo que você. EVE tem apenas um "Shard". O que significa que quem entra em EVE se torna parte do mesmo mundo e da mesma comunidade. MMORPGs costumam funcionar em varios servidores menores chamados de "Shards". Isso significa que cada piloto tem apenas a oportunidade de interagir com alguns poucos pilotos. Em EVE você tem a oportunidade de afetar qualquer um que joga o jogo de uma forma ou de outra pois todos fazem parte do mesmo universo persistente armazenados no servidor de jogos mais poderoso da atualidade.

Consigo uma conta de teste para jogar EVE Online?

Consigo uma conta de teste para jogar EVE Online?

Você pode jogar EVE Online em um "trial" de 14 dias. Você ira encontrar mais informações no site official do EVE Online

Quantos personagens eu posso ter?

Quantos personagens eu posso ter?

Você pode ter até 3 personagens por conta no EVE Online.

Quantas facções existem no jogo ?

Quantas facções existem no jogo ?

Existem 4 facções disponiveis para jogar em EVE Online. Elas são Amarr – Caldari – Gallente e Minmatar. Em termos de "Gameplay" não existe real diferença entre as facções ja que o sistema de avanço de skill permite que qualquer personagem treine e voe qualquer nave do jogo. A diferença esta mais relacionada a história que a facção tem assim como seus códigos  morais \ [eticos e motivações.

Como é o Império Amarr ?

Como é o Império Amarr ?

O maior dos impérios  no mundo de EVE. Amarr tem 40% dos sistemas solares conhecidos do jogo. Os Amarrians foram a primeira raça do EVE a redescobrir a tecnologia de Warp com tecnologia de Jump Gate. Depois de conseguir isso a mais de 2000 anos atras eles  imediatamente começaram a expander para sistemas solares próximos e com isso construindo lentamente  o império no processo. Um povo muito religioso aonde a religião permanence um ponto crucial na vida de todo Amarrian. Um fervor que em algumas vezes foi responsável tanto por grandes atos de bondade assim como grandes atos de maldade. Após se recuperar do fechamento do portal do EVE que conectava com a terra eles começaram a expander o reino deles a  custa de estados vizinhos. As nações que eles conquistavam eram escravizadas em linha com a justificativa da religião.

Como é o estado Caldari ?

Como é o estado Caldari ?

Um estado construido em cima de capitalism corporativo. O estado Caldari é comandado por algumas megacorporações que dividem o estado entre elas para controlar e governar cada aspect da sociedade em que vivem. Cada corporação é composta de varias outras menores que vão de corporações industriais até firmas de advocacia. Toda terra e território é da corporação que paga pelo uso para seu cidadão. A sociedade Caldari vem de uma ampla tradiçao militar ja que seu povo teve de lutar uma longa e sangrenta Guerra para ganhar independencia. Tiveram episódios de terror em sua história aonde se renderam aos Gallentes e entregaram seu planeta natal. O ódio pelos Galletens é profundo no curacao Caldari.

Como é a federação Gallente?

Como é a federação Gallente?

Os Gallentes são considerados por alguns como um povo com ideais e incansaveis. Por outros são vistos como liberalistas e defensores do mundo livre. Amando ou odiando os Gallente simplesmente é impossivel ignora-los. Todos tem alguma opnição formada quanto a eles. Sua opnião depende de qual lado você esta. Para muitos a federação é a terra prometida aonde os sonhos se realizam. Os Gallentes acreditam fortemente no livre arbitrio e direitos humanos embora tenha tido varios episodios em sua historia e contrastes frente a essa visão. A maioria das pessoas mais ricas em New Eden são Gallentes e estas tem necessidade continua de artigos de luxo. Ao mesmo tempo existem milhares de pessoas em condições financeiras péssimas porque embora a economia orientada ao mercado e liberdade possam permitir que todos tenham uma chance de avançar isso também faz com que seja muito fácil ir ao fundo do poço da sociedade.

Como é a republica Minmatar?

Como é a republica Minmatar?

Uma raça persistente os Minmatars são determinados e independents. Seu planeta natal (Matar) é um paraiso natural embora séculos de abuso tomaram conta de sua beleza. Os Minmatars tem unificado grande e continua riqueza. Em um momento no passado eles tinham um império que estava florescendo com alto nível de conhecimento de engenharia nunca vista antes em lugar algum. Tiveram de resistir a anos de escravidão aonde tiveram de trabalhar e morrer pelos seus "mestres". Hoje a maioria deles ja conquistou a liberdade mas o legado da escravidão permanece.

Preciso seguir exatamente o que a facção pede?

Preciso seguir exatamente o que a facção pede?

Não. Com as informações que estão aqui você decide como gostaria de jogar EVE Online. Algumas pessoas gostam da idéia de jogar EVE como roleplay e vão jogar extamente seguindo o que os lideres das facções comandam. Você pode ter em sua conta até 3 personagens e eles não precisam ser todos da mesma facção.

O que acontece se meu personagemm morre?

O que acontece se meu personagemm morre?

Se o seu personagem morrer ou ser assassinado você irá acordar em um clone (medical clone) na estação que você esta mantendo ele. Os clones básicos são gratuitos mas só cobrem uma quantidade minima de skill point então é fortemente sugerido que você ao morrer melhore o modelo delete o mais rápido possivel. Por esse motive é interessante ter seu clone em uma estação com serviços medicos para assim você ja fazer isso na mesma estação que ressurgir antes de desdocar. Caso contrário tem o risco de voce perder tempo de treino se morrer em clone desatualizado.

Como funciona o sistema de utilização de clones?

Como funciona o sistema de utilização de clones?

O sistema de utilização de clones funciona através da aquisição de um contrato de upgrade de clone. Isso significa que uma vez que você tenha esse contrato você não irá morrer de verdade se sua capsula for destruida. Você irá acordade em um clone e podera retornar as suas atividades no mesmo momento. Dependendo de ontem você decidiu ter seu clone instalado voce pode acordar muitos anos luz do local aonde voce morreu mas sera possivel voce voar de volta ao sistema em que morreu sem problema algum. Existem diferentes tipos de clones e cada um deles é capaz de ter armazenar uma quantidade definida maxima de pontos de skill. Então enquanto seu personagem aprende mais "skills" e fica mais esparto voce tem de periodicamente atualizar seu clone para uma versão melhor para poder manter as informações no seu cérebro. Se voce morrer sem ter atualizado seu clone então voce tem o risco de perder alguns dos pontos de skill obtidos. Existe também um outro clone chamado 'Jump Clone'. Um Jump clone não é o mesmo que o novo corpo em que você acorda quando morre mas irá permitir que voce atravesse longas distâncias no espaço instantaneamente simplesmente movendo sua consciência para um novo corpo.

Como os atributos afetam o estilo de jogo?

Como os atributos afetam o estilo de jogo?

Em EVE Online os atributos afetam o tempo que vai levar para você treinar uma habilidade. Cada habilidade tem um atributo primario e um atributo secundario que utiliza para determiner a quantidade de tempo necessária para finalizar o treinamento da habilidade para um nível acima. Cada habilidade utiliza um atributo relacionado a atividade que afeta (combate – manufatura – pesquisa – etc). Logo se voce tem o interesse em focar em um aspecto do jogo seria interessante alocar os pontos de atrinubto de forma efetiva para diminuir o tempo de treinamento necessário para aprender uma nova habilidade ou subir o nível de uma habilidade ja existente.

Como meu personagem avança no jogo?

Como meu personagem avança no jogo?

Existem varias formas que pode utilizar para avançar o seu personagem sendo a mais obvia treinar habilidades novas. Em EVE Online não tem restrição quanto a uma determinada "classe" ou certa skill. Você pode em teoria treinar todas as skills do jogo. No entanto existem tantas skills disponiveis que sera importante planejar e focar nas skills que sejam mais pertinentes as atividades que você esta perseguindo no jogo. Você também pode avançar seu personagem plugando implantes ou utilizando "boosters" que podem afetar as habilidades e velocidade de treinamento de seu personagem. Outra forma de avançar o personagem é comprando naves mais ponderosas e mais avançadas de outros pilotos ou você mesmo fazendo essas naves para seu uso.

Consigo avançar mais de um personagem por vez?

Consigo avançar mais de um personagem por vez?

Sim você tem a opção de manter outra fila de treino ativa por 30 dias utilizando uma “30 Day Pilots License Extension” também conhecida como PLEX. Embora você possa avançar mais de um um personagem em uma conta vocês só podera jogar com um personagem online por vez por conta.

Como é treinar skill (habilidade) no jogo?

Como é treinar skill (habilidade) no jogo?

Não existem níveis em EVE Online mas existem niveis dentro da habilidade que esta treinando. Treinar skill em EVE Online è diferente da maioria dos jogos no Mercado. O avanço de skill não é baseada no tempo em que você faz atividades ingame. É calculado separadamente enquanto o tempo em si avança. Tempo é o fator número um para treinar skill. Treinar skill toma tempo e pode ser feito até quando você não esta online no jogo. Treinar skill em EVE Online seria fazer upload de dados para o cerebro do seu personagem e não ativamente aprendendo através da realiazação de uma atividade. Isso significa que você pode treinar seu personagem mesmo se você estiver de "férias" do jogo por algum tempo. A conta precisa estar ativa para ter o tempo de treinamento em andamento.

O que significa os níveis de skill ?

O que significa os níveis de skill ?

Toda skill (habilidade) no EVE Online tem 5 niveis. Para cada nivel estar completo voce precisa de uma quantidade de "skill points" (pontos de habilidade). O quanto mais alto o nivel mais skill points foram investidos na habilidade. Ira ser necessario muito mais tempo para treinar para o nivel 5 de uma skill que o tempo necessario para treinar para o nivel 1. Treinar do nivel 4 parra o nivel 5 toma muito mais tempo que treinar do que treinar do nivel 1 até o nível 4. Esta forma de treino permite que novos pilotos possam alcançar os mais veteranos relativamente rapido mas ainda ira tomar muito tempo para maximizar completamente todas as skills.

Como funciona as skills?

Como funciona as skills?

Skills (habilidades) é uma parte vital na progressão de personagens em EVE Online. As skills afetam suas habilidades na maioria das diferentes areas do jogo como combate e industria. Existem tambem varios itens no jogo como naves e módulos que não podem ser utilizados enquanto o personagem não tiver uma quantidade específica de skills treinada em um determinado nivel. Cada nivel em uma skill treinado aumenta as habilidades de seu personagem em uma determinada area.

Que skills eu devo treinar ?

Que skills eu devo treinar ?

Depende do estilo de jogo que for escolher. Se quiser se especializar em operar naves pequenas e ageis voce iria focar seu treino de skills em fragatas e armas pequenas.Se quiser ser um excepcional industrial voce deve focar suas habilidades em skills da categoria de industria. Talvez voce queira fazer tudo e nao especializar em uma area particular do jogo logo voce iria treinar mais skills variadas ate o nivel 3 e 4 e nao até o nivel 5 (até 3 ou 4 é mais rapido do que treinar até 5).

Meu personagem para de treinar skills quando eu saio do jogo ?

Meu personagem para de treinar skills quando eu saio do jogo ?

Não. Seu personagem continua treinando independente de voce estar online ounao. o unico requisite é que sua conta esteja ativa todo o tempo. Voce ainda tem de gerenciar seu treino de skill logo se seu personagem finalize a fila de treino voce tem de definer as proximas skills que ele deve treinar. Dessa maneira o treino não é interrompido.

O que é a fila de treino ?

O que é a fila de treino ?

A fila de treino permite que voce gerencie suas habilidade que estao sendo treinadas ate um determinado limite de tempo. Voce consegue montar uma fila de habilidades e niveis a serem treinados. O limite até o final da ultima habilidade seria de 24 horas de fila. Isto significa que voce pode definer filas de treino que podem durar mais que um mes se a determinada skill \ nivel permitir sem ter sua interferencia. Se estiver com 23 horas de treino e colocar uma skill que leva 20 dias sua fila ficaria 23 + 20 dias. O que não poderia é caso as 24 horas estejam ja preenchidas colocar a de 20 dias para começar logo em seguida.

Aonde eu adquiro as skills (habilidades) ?

Aonde eu adquiro as skills (habilidades) ?

Seu personagem começa com uma quantidade determinada de habilidades. cada skill que voce tem no inicio depende do que escolheu no momento da criação do personagem. Para treinar mais skills voce tem de comprar skill books (livros de habilidade) e injetar em seu personagem. Voce compra skill books de NPCs ou mesmo comprando do Mercado de outros pilotos. Voce teambem pode adquirir skill books em missoes ou através de "loyalty stores" (lojas de facções NPC) ou mesmo através de loot de npcs.

Quem é AURA ?

Quem é AURA ?

AURA é o computador de bordo que vem com sua nave. Ela tambem ajuda voce em mostrar varios aspectos do jogo para novos pilotos com passo a passo de algumas atividades mais realizadas em EVE.

Aonde eu encontro os tutoriais dentro do jogo ?

Aonde eu encontro os tutoriais dentro do jogo ?

Logo que voce começa o jogo como um novo personagem voce ira começar os tutoriais para iniciar seu aprendizado sobre o jogo. É altamente recomendado realizer o tutorial inteiro. O tutorial é parte de sua experiência como novo piloto e voce pode escolher fechar o tutorial ou continuar quando quiser. Você também pode selecionar varias partes do tutorial abrindo a janela de ajuda (acessivel pressionando F12 no seu teclado) para rapidamente navegar para as seccções que mais interessa a você.

Como eu posso aprender quais caminhos de carreira seguir?

Como eu posso aprender quais caminhos de carreira seguir?

Além do tutorial seria interessante realizar as missões de carreira para aprender mais sobre os caminhos a seguir. Você pode fazer as missões com um personagem novo. Tudo que precisa fazer para realizer as missões seria pressionar F12 e clicar no botão "Show Career Agents". A janela de "agentes de carreira" ira abrir e de la você facilmente escolhe o que fazer. Existem 5 diferentes categorias.
Militar – Basicamente de combate.
Trading – Aqui voce ira aprender como usar o Mercado e o sistema de contratos assim como fazer dinheiro do trabalho de outras pessoas.
Industria – Este caminho é para aqueles que querem aprender a minerar materiais e manufatura produtos com eles que podem ser vendidos a outros pilotos ou mantidos para uso pessoal.
Exploração – Se você tem interesse em escanear anomalias no espaço ou realizer analyses de bases arqueológicas essa carreira seria para você.
Advanced Military – Estudo avançado de combate que inclui aprender sobre a parte de logistics (cura de naves) e interdictors (como evitar naves de fugir da batalha usando naves especiais para isso) assim como manobras evasivas.

Tem alguem que poderia me ajudar?

Tem alguem que poderia me ajudar?

Existe um canal official in-game chamado "Help Channel" disponivel em todas as linguas suportadas pelo jogo. Além disso personagens novos são colocados automaticamente em um "Rookie Help Channel" por 30 dias com suporte em ingles. Se voce tem perrguntas quanto ao jogo fique a vontade para entrar nos canais e perguntar. Existe um canal brasileiro "Brasil" e tambem o canal da nossa corporação "Supernova Public" fique a vontade para entrar e perguntar sobre o jogo em portugues nestes canais. Os canais da CCP são moderados e monitorados por uma organização voluntaria chamada de ISD (Interstellar Services Department). Para entrar em contato com alguem oficialmente da CCP Games voce tem de criar um ticket de suporte in-game ou pelo website.

Existe um lugar seguro para eu voar com outros pilotos?

Existe um lugar seguro para eu voar com outros pilotos?

Existem varios sistemas para inciantes. Todos personagens novos começam nestes sistemas. O sistema que ira ficar depende da raça e da bloodline que voce escolheu para o personagem. Os sistemas para iniciante é aonde voce pode realizer os tutoriais e seguir as carreiras de missão. Neste sistemas existem um conjunto especial de regras para garantir que o novo piloto possa explorer o EVE no ritmo dele. É recomendado que voce fique nestes sistemas até que voce aprenda o basico do jogo e esteja pronto para explorer outras areas sozinho.

Como eu descubro que sistemas são seguros para voar?

Como eu descubro que sistemas são seguros para voar?

Em EVE Online é importante sabre quais sistemas são seguros para voar. Existem muitos perigos em New Eden e pilotos que não tenham experiência podem encontrar estes perigos facilmente. Todos os sistemas em New Eden tem um nivel de segurança que vai de 1.0 (maior segurança) até -1.0 (sem segurança). Um sistema 1.0 é o sistema mais seguro de todos e até quando estiver voando em asteroids de mineração não tera nenhum pirate NPC que ira te atacar enquanto minera. Sistemas que vao de 1.0 a 0.5 são considerados "highsec". Quando voando por espaço de alta segurança você tera a proteção de uma organização chamada CONCORD que ira tentar ajuda-lo contra ataques de outros pilotos. Sistemas com nivel de 0.4 a 0.1 são conhecidos como "low-sec" e existe pouca proteção contra outros pilotos. Tera proteção nesse sistemas nas estações e gates com armas sentry. Qualquer um indo a estes sistemas por si so tem de confiar em sua experiencia e aliados para sobreviver. Sistemas com nivel 0.0 e negativos são chamados de "null-sec" nestes sistemas não existe proteção e a sobrevivencia ali seria através de experiencia e recursos individuais ou de aliados.

O que é a CONCORD e o que ela faz?

O que é a CONCORD e o que ela faz?

CONCORD pode ser considerada a polícia espacial que faz patrulhas em sistemas de 'high sec' (0.5 a 1.0) em New Eden. A CONCORD age contra aqueles que atacam outros sem justificativa e ira caçar essas pessoas e destruir sem misericórdia. No entanto o papel principal deles não é prevenir ataques mas punir agressores. Se você estiver sob fogo de outro piloto CONCORD pode não conseguir chegar em tempo logo seria com você se prevenir o mínimo suficiente para ter habilidades e força em sua nave para persistir até a CONCORD chegar. CONCORD também pela definição do nível do status de segurança de cada piloto. Essencialmente este seria um sistema de penalidade e recompensa. Seu Status ira crescer ou diminuir dependendo das suas ações. Ações boas como destruir piratas NPC e realizar alguns tipos de missões aumenta seu nível de status de segurança. Ações que são consideras atos criminosos como atacar e destruir outros pilotos ou mesmo destruir suas propriedades sem causa justa ira resultar em diminuição do nível de status de segurança assim como ver uma fleet da CONCORD para mostrar a você que o que fez foi errado. Se o seu status de segurança ficar muito baixo isso pode deixar o acesso a sistemas de alta segurança bem difícil devido a presença da CONCORD.

Todo piloto pode atirar no outro quanto quiser?

Todo piloto pode atirar no outro quanto quiser?

Em EVE Online qualquer piloto pode atacar o outro quando e aonde quiser. Isto ocorre porque o EVE Online é um jogo essencialmente de PvP (Player versus Player). Se o outro piloto não tinha direitos de atacar você a CONCORD ira caça-lo e puni-lo pelos crimes se o ato ocorrer em 'High Sec'. Se o ataque ocorreu em 'low sec' ou 'null sec' voce que tem de proteger a si mesmo ja que CONCORD nessas areas nao pode intervir. Voce também deve ter em mente que se você cometer um ato de agressão ou ato ilegal contra outros pilotos qualquer piloto pode atacar você e sair impune em qualquer lugar por um pequeno período de tempo.

Como eu consigo novas naves e melhores armas?

Como eu consigo novas naves e melhores armas?

Você pode comprar naves e armas melhores assim como os módulos para poder equipar eles pelo mercado do EVE Online ou mesmo o sistema de contrato. O sistema de contrato seria venda de itens de segunda mao ou itens que não podem ser encontrados no mercado. No mercado você encontra exatamente o que você tiver de izk para investir. Os itens também podem ser trocados em estação (player para player) ou pelo sistema de contrato.

5.5 WHAT ARE THE DIFFERENT TYPES OF SHIPS I CAN FLY?
Depending on your skills you can fly any ship in the game, although most
pilots tend to specialize in either a certain race’s ships or in a particular type
of ship depending on how they want to progress in EVE. An industrialist will
not normally spend time training to fly a battleship and a pilot who prefers
the life of a pirate will not bother to train in how to fly a mining barge. Some
prefer a particular style of combat and so will pick ships that are designed
for that style in mind. For example, certain ships are better at missile
warfare and others are better at using beam weapons. Some have better
shield systems and others better armor systems. The ship types that can be
flown are many and varied, but for combat vessels they generally fall into
the following classes: Frigate, Destroyer, Cruiser, Battlecruiser, Battleship,
Dreadnought, Carrier, Super Carrier and Titan. Of these, there are myriad
subclasses, usually of the advanced ‘Tech II’ variants. For example, for
frigates there are advanced versions; so there are the Assault Ships, Stealth
Bombers, Covert-Ops Frigates, Interceptors and Electronic Warfare Frigates.
All of the ship classes up to battleship have these advanced variants to a
greater or lesser degree and once the time has been spent training the
relevant skills, they can become available to all pilots.
The Interbus Ship Identification System, or ISIS, is a tech tree system to
identify all the ships in EVE. Ships are presented in a visual and interactive
way, while illustrating the skill requirement progression path for unlocking
ships and giving players the high level information they need to decide which
faction, ship group and ship to progress towards. ISIS can be accessed by
pressing the ISIS button in the NeoCom (toolbar on the left side of the client).
5.6 WHAT IS THE COLOURED BUTTON NEXT TO MY SHIELD INDICATOR – ‘SAFETY’?
The Safety Settings are located near your capacitor in the form of a small
button with a colored light, the light will indicate what level of safety you
have active. As long as your safety is set to ‘Enabled’ you will be prevented
from performing any kinds of illegal acts that would otherwise make you a
global target, and therefore allow all pilots in your vicinity to legally engage
you without CONCORD intervention.
If you lower the safety to either Partial (yellow) or Disabled (red) you will
be able to perform any violent action you desire within New Eden and may
therefore experience any consequence that may follow. It is there to help
you avoid potentially costly accidental mouse clicks or mistakes.
5.7 WHAT HAPPENS IF I SHOOT ANOTHER PLAYER; CAN THEY COME AFTER ME?
Unlawfully attacking another pilot is a criminal act and will be punished by
CONCORD. Some other illicit actions are considered to be suspect and will
allow other pilots to attack you. Attacking a suspect or taking part in a duel
will start a limited engagement between you and the suspect for a short
while allowing you to fight. Keeping your ship’s safety enabled will help you
avoid doing criminal or suspect actions, disable it at your own peril!
If you were unlawfully attacked, you will have the right to retaliate without
CONCORD interference for up to 30 days following the attack. You can even
sell off those rights to bounty hunters and mercenaries to do the job for
you! This is called a Kill Right. You must activate your Kill Right to cause
the character you have the Kill Right against to become suspect with all
associated consequences for 15 minutes.
5.8 IS THERE AN EASY WAY TO FIGHT OTHERS IN HIGH-SECURITY SPACE?
Yes, you may find the dueling feature helpful when you wish to legally
engage other pilots in high-security space. If a duel is accepted it will start
a timer between you and the other pilot during which you may legally shoot
and destroy each other. While this style of fighting may be safer than many
others, other pilots may intervene at the risk of security status penalty or
becoming global targets as outlined elsewhere in this document. Note that
pod killing is possible within the parameters of a duel.
6 PLAYING WITH OTHERS –
CORPORATIONS/GROUP PLAY
6.1 I’D LIKE TO FLY WITH OTHER PLAYERS. HOW DO I DO THAT?
The best way to fly with other players is to join up with a player run corporation.
A well run corporation can provide material assistance and training to a
new pilot. More importantly they provide protection and assistance against
hostile pilots. An EVE Online corporation is similar to “guilds” or “clans”
found in other contemporary online titles. In addition, all EVE Online players
share the same server so you will never have to worry about not being on
the same server as your friends.
6.2 WHERE CAN I FIND A CORPORATION/ALLIANCE TO JOIN?
Corporations advertise for new members through a variety of means. Many
corporations make use of the recruitment forums on the official EVE Online
website, others advertise on the public recruitment chat channel within the
game and many more make use of the in-game recruitment tool.
6.3 WHAT ARE THE PERKS OF BEING IN A CORPORATION AND/OR AN ALLIANCE?
A corporation can rent shared offices at stations to facilitate cooperation
between its members. A corporation can set and modify tax on its members
to provide a communal income; most corporations have a lower tax than
the NPC corporations. Corporations can also acquire ownership of player
made stations, or maintain smaller starbases to facilitate their goals. A
corporation may also join an alliance with other corporations in order to lay
claim to an area of space or simply for mutual protection.
6.4 HOW DO I START MY OWN CORPORATION OR ALLIANCE?
Any pilot can start their own corporation simply by training the right basic
skills and paying a small nominal fee to CONCORD. There are no minimum
membership requirements in order to form a corporation and it is possible
to be the only pilot in a corporation. Alliances can be formed by any pilot that
is the CEO of a corporation in EVE. The skill requirements are far greater
and will take longer to train. The fees required to be paid to CONCORD for
forming and maintaining an alliance are very expensive and most pilots will
need to work together to afford them.
6.5 HOW DO I DECLARE WAR ON ANOTHER CORPORATION/ALLIANCE?
Any corporation or alliance in EVE Online can initiate a vote among its
members to declare war against another corporation or alliance. Corporations
or alliances at war can fight among themselves without interference from
CONCORD. A beleaguered corporation defending against attackers may hire
in allies or mercenaries to assist them if they wish.
6.6 I WANT TO FIND A FLEET TO FLY WITH FOR A FEW HOURS. HOW DO I FIND ONE?
A pilot can find and join up with a fleet through the Fleet Finder tool. Some
fleets are restricted to specific corporations, alliances or even only to pilots
of a specific security status. It all depends on what the fleet is planning on
doing. A wary pilot should be careful of joining a fleet without friends and
allies at his side. One of the faster and easier ways to join a fleet of players
in relative safety is to join up into factional warfare, described later in this
document
WHAT CAN I DO IN EVE?
INTRODUCTION
EVE Online is a game with an unparalleled level of choice available to
its players. This level of choice can sometimes become overwhelming
to those that are more used to the traditional MMO game model. The
options presented later in this section are only a small selection of the
activities and options that are available to you.
Players are not obligated to progress through these options in any
specific order, or even progress through them at all. A player that
enjoys exploration above and beyond other options can spend the
majority of his time within New Eden pursuing that activity for months
or years, completely disregarding industry and/or factional warfare
as an example. Furthermore, as we mentioned previously, once you
enter New Eden you must consider every action you take as a form
of PvP since this is the core game concept. In the asteroid field you’re
competing with other pilots to obtain resources; you may also have to
defend against ore thieves. On the market you battle for control of the
economy in certain areas; for the supply and demand of your products
versus other aspiring tycoons. On the battlefield you may fight for glory,
for money, or for the right to rule whole areas of space. As always in EVE,
it’s your choice.
7 PVP (PLAYER VERSUS PLAYER)
The essential core concept of EVE Online is that it is full time PvP in a sandbox
environment. As has been mentioned in previous sections any player can
engage another player at any time in any place. In high-sec space there
may be consequences if a pilot attacks another without just cause, but they
can still make that attack if they wish. In low-sec and null-sec, there are no
limitations to PvP at all. Some of the wide variety of PvP styles are described
in more detail below.
7.1 WHAT FORM DOES PVP TAKE IN EVE?
There are various ways that players can engage with others in EVE. Simple
combat is one of the most common forms of PvP; ranging from a one-on-one
fight between frigates or cruisers to a massive fleet battle with battleships,
dreadnoughts, carriers or even titans, with hundreds or thousands of pilots
involved. Then there is Factional Warfare and Duelling as mentioned previously.
There are a variety of ways to make your way in EVE if you wish to concentrate
on PvP; you can be a pirate – preying on pilots on popular trade routes or taking
part in ‘gate camps’, where you lie in wait for pilots who jump from system
to system. Maybe you’d prefer to become a bounty hunter; tracking down
other pilots for a rich reward or the simple glory of the kill. Or even become
a renowned fleet commander; directing the actions of hundreds of other pilots
in one of the massed battles mentioned earlier. The choice, as with all things in
EVE, is yours.
7.2 CAN I AVOID PVP COMPLETELY?
No; there are no systems or locations in New Eden where PvP may be
completely avoided. The safest systems are the ‘rookie systems’ where new
players start their journey in EVE. In high-sec systems, you are less likely
to be attacked since CONCORD will exact retribution on pilots who attack
another pilot without good reason. But, for example, if you are flying a ship
with a high value cargo, a player may attack you to destroy the ship and steal
anything from the wreck if they think that it’s worth the effort. Such attacks
are known as ‘ganking’ and if the profit they’ll make is sufficient, pilots are
willing to accept the expense of losing their ship to CONCORD and having
their security status lowered for their crimes. So it will be up to a pilot to remain
vigilant wherever they may be flying and be ready for anything at any time.
8 MISSIONS
Missions are tasks given to pilots by agents employed by the various NPC
corporations in New Eden. The task can range from moving goods between stations
to defeating pirates to completing a specific objective at a mission site. The agent
will usually give you a monetary (ISK) reward but may also offer valuable items in
exchange for completing their task. Completing missions is also the best way to
increase your standings with the major factions and corporations in EVE, which can
give you various perks. To acquire missions from a particular agent, you must meet
the standing requirement for the mission. The agent, his corporation or his faction
must also like you enough before the agent will consider giving you work. The rule
of thumb is: the more difficult and lucrative the mission, the more the agent or his
employer must like you before you are eligible to receive it.
This is the activity in EVE Online that is closest to “questing” commonly found in
more traditional online games. But make no mistake that this is no less dangerous
than the rest of EVE Online.
8.1 HOW DO I FIND AN AGENT TO USE?
There are a number of ways to find agents. The most straightforward way is
to simply dock at a station and check the Agents Window found there; it will
contain a list of agents in that station. You can inspect the agent through that
interface to see if you have the required standing to acquire missions from him.
There is also something called the Agent Finder which can be accessed from
the NeoCom at any time; this feature makes finding an agent a simple task.
8.2 WHAT TYPES OF MISSIONS ARE THERE?
Mission agents will belong to one of a few different departments within their
corporation. Agents in specific departments will always offer missions of a
specific type:
Security Missions: These missions involve combat scenarios, where you
are supposed to neutralize or destroy pirates, hostile navies, rogue drones
or a variety of other things. Perhaps the agent wants you to destroy a pirate
stronghold, or take out an enemy operative, or ambush a peaceful convoy.
You’d better be ready for trouble when an agent offers you one of these
missions.
Distribution Missions: These missions involve moving goods from one
station to another. The agent can have a variety of different reasons or
motives for wanting something moved. Generally you’ll want a ship with a
large cargo hold for these missions. The higher level missions may require
multiple trips to fulfill the mission conditions.
Mining Missions: These missions send you to an asteroid belt to mine ore
which must be brought back to your agent. The materials extracted out of asteroids
are the cornerstone of production in the EVE universe and most of the major
corporations ask their agents to employ contractors to acquire these materials.
8.3 HOW DO I RAISE MY STATUS WITH A CORPORATION OR A FACTION?
Agents belong to a corporation, which belongs to a faction. To raise your
status with any of these, you simply have to complete missions for agents.
Some missions will only increase your corporate standing, while others
will also increase your faction standing. It is generally easier to raise your
corporate standing than your faction standing. Faction standings affect all
corporations within that faction, which makes it the most valuable standing to have.
8.4 HOW DO I RAISE MY STANDING WITH AN AGENT?
You may raise your standings in the same way as raising your corporate and
faction standings; by completing missions. You will only raise your personal
standing with a particular agent if you complete missions for that agent.
However, generally he will care about your corporate and faction standing
as well, and may overlook any personal misgivings he has about you if his
corporation or faction likes you enough.
8.5 WHICH SHIPS SHOULD I FLY FOR EACH MISSION LEVEL?
Missions are split into 5 levels. The level is hidden for important or epic
missions, but for normal missions you will be able to choose an agent that
offers missions of a certain difficulty level. What type of ship you use for a
particular mission level depends on your personal preference and is also
situational, but here is the rule of the thumb that applies in most cases:
Level 1 Combat Missions: Use Frigate or Destroyer class ships.
Level 2 Combat Missions: Use Destroyer or Cruiser class ships.
Level 3 Combat Missions: Use Battlecruiser class ships.
Level 4 Combat Missions: Use Battleships.
Level 5 Combat Missions: Bring friends!
Distribution Missions: Use Industrial class ships.
Mining Missions: Use a Mining Frigate or Barge optimally, but any ship
which you are comfortable mining in will do.
Also worth noting is that missions vary a great deal in difficulty within the
same difficulty level, hence you might find yourself declining some mission
offers because they are too hard. Fortunately you can decline 1 mission offer
every 4 hours without suffering any standings penalty with your agent or his
employers.
8.6 WHAT ARE LOYALTY POINTS AND HOW DO I USE THEM?
You will receive Loyalty Points for completing most missions, which are
given by the corporation that the agent you are working for belongs to. You
can acquire a variety of goods, such as ships, implants, modules, skills etc.
through the Loyalty Point Store which is accessed in any station owned by
that corporation. Simply access the Loyalty Point Store, browse through the
offers there and use your Loyalty Points to acquire the goods. The offers may
have more requirements than just Loyalty Points though, such as credits
(ISK) or specific items.
8.7 CAN I RUN OUT OF MISSIONS TO RUN?
You will never run out of missions to run. Some agents only offer one mission
per character, but you will always be able to access agents that never run
out of work to give you.
8.8 WHO SHOULD I RUN MISSIONS FOR?
Who you run missions for is completely up to you. It is recommended that
you stick to the faction that you picked during character creation while you
are learning the ropes. But after that you can research the different factions
in EVE Online and then choose the faction whom you want to work for.
Then use the Agent Finder Tool to find an agent employed by that faction
who’s willing to give you work. Remember that working for one faction may
make you an enemy of another faction, so be careful who you work for. For
example, the Minmatar Republic will not like you if you work for their rivals,
the Amarr. If you do enough work for the Amarr, the Minmatar might start
disliking you enough that they’ll attack you within the systems they control.
You can always raise your standing later with a faction that doesn’t like you,
but it can be a lot of work if you have very low standing. Therefore choose
your employer wisely!
8.9 WHAT ARE EPIC ARCS AND HOW DO I FIND THEM?
Epic mission arcs are composed of a series of branching missions. Unlike
a standard mission series, epic mission arcs present a pilot with one or
more choices along the way. You must choose one of two or more missions
at certain points within the mission line. There are several paths through
each mission arc, with each branch presenting you with different missions
and rewards. When doing the tutorial missions, you will eventually receive a
referral to the agent Sister Alitura, who offers the beginner epic arc. You do
not need to do the tutorial to start this arc, you can simply dock at her station
in the Arnon system and talk to her, and she will offer you the first mission
in the arc. There are other and more difficult Epic Arcs available which you
can find once you are better equipped and more confident in your abilities
as a pilot.
9 MINING
In EVE Online, mining is the process of extracting valuable ore from asteroids
that can be found spread throughout New Eden. It is the basic activity which
the ever hungry industries of the game world feed from; constant and never
ending. It also includes the harvesting of ice from system wide ice fields and
producing the fuel that runs the capital fleets of players and starbases.
9.1 WHAT DO I NEED TO START MINING?
Any ship in EVE that has an available turret slot can theoretically perform
as a miner by fitting miner modules. However, most pilots that take their
mining seriously do so in special mining barges that have massively
increased capacity over normal vessels. At the most basic level you will only
need a ship, a mining module and the mining skill at level one to start your
mining career! Any new pilot should be able to start mining right away.
9.2 WHAT TYPES OF ORE CAN I MINE AND WHERE CAN I FIND IT?
There are multiple different types of basic ores, each with a few sub-types
available. Each one provides a different mix of the eight basic mineral types.
In high security space a pilot can expect to find only the most common
types of ores, mainly Veldspar and Scordite. A pilot must venture into the
dangerous expanses of null-security space, outside of the protection of
CONCORD, to find the rarest and most lucrative ores to mine.
9.3 CAN I ONLY MINE IN ASTEROID BELTS OR ARE THERE OTHER SITES TO MINE?
Asteroid belts are the most easily accessible locations to find ore throughout
New Eden. But they are not the only places where ore may be found. Pilots
may be able to track down untouched pockets of asteroids with their Sensor
Overlay. Sometimes they may find rare and valuable ore in higher security
space which may otherwise not be available in that area.
9.4 ARE THERE ANY TIPS OR TRICKS TO GETTING THE MOST ORE MINED AT ONCE?
An enterprising pilot interested in a career of mining will have to train his
skills and acquire the best ship he can to maximize his ore yield. That aside,
there are a few ways a mining operation can increase its efficiency. Many
will make use of containers that they jettison into space, which they then
fill up with the ore they mined. This saves them frequent trips to a station
to unload their mined ore. Beware however, as unscrupulous thieves may
attempt to make a profit by stealing the contents of the can.
9.5 CAN I MINE ALONE?
A single pilot can easily work alone in the asteroid fields to acquire the
minerals they need. However, their ability and efficiency will improve greatly
when collaborating with their colleagues. A well organized group of miners
can strip an asteroid field bare much faster than it would take them all
separately.
9.6 THERE’S A LOT OF ORE. HOW CAN I HAUL IT ALL?
The prudent and safety minded miner will haul back his ore to a station when
he has a full cargohold in his mining vessel. Those miners who may wish to
risk their gains for greater profit will leave their ore in jettisoned containers
while they return to a station to board a dedicated industrial transport ship.
Such vessels are capable of carrying tens of thousands of cubic meters of
material, permitting the miner to stay in space longer in the asteroid fields.
9.7 WHAT DO I DO WITH THE ORE THAT I MINE?
Ore can be sold directly on the market for a quick profit. However, the
enterprising miner will want to enhance the value of his efforts by refining
his ore into its constituent minerals. The minerals can be sold on the market
just like the ore, but they can also be used to build new modules, ammunition
or even starships with the right skills. As the miner’s skill improves he will
be able to get more value for the time spent in the asteroid fields.
9.8 HOW DOES REFINING WORK?
Refining is the process of extracting valuable minerals from raw asteroid
ore. Each type of ore has different composition in regards to what minerals
it will yield when refined. The more skilled the character, the fewer minerals
will be wasted in the refining process, leaving him with more for sale or
production.
10 TRADING
You can buy most things that you need on the in-game market. You can
either search directly for an item by typing in the name in the search box, or
you can browse all items that are available (in the current station, system or
region) by clicking on the ‘Browse’ tab. Once you have found the items you
wish to buy it is a simple process to set up your own order to purchase the
items. You can easily set your own order based off the offers you see or you
can customize it yourself to try to acquire them a little cheaper.
There are also unscrupulous pilots in New Eden and they often attempt to
scam players with offers that seem too good to be true. These take many
forms, but common scams are: trades for cheap faction ships made in direct
trade windows where the ship turns out to be a normal model; offers to
double or triple an ISK donation (usually advertised in chat channels), but
the ISK is just taken and not paid out; recruitment scams where a demand
for ISK will be made as a joining fee for a corporation, or on the brink of
joining a corporation, you’d be asked to contract all your ships or assets to
a corporation member so that they can move them down to a null-sec base,
but they’ll be stolen. There are many others but unlike other contemporary
MMO titles, if a scam takes place within the game mechanics, it is permitted.
So it is up to the individual player to use common sense and be wary of an
offer that seems too good to be true.
10.1 HOW DO I KNOW WHICH ITEMS TO BUY?
You will need to buy items from the market as you require them. Probably
starting out with the skill books that you haven’t been given in the tutorial
missions, but you need to be able to progress in the game. If you want to
fly certain types of ship, use certain kinds of weapon system, upgrade your
shields, start to use drones, refine ore that you have mined more efficiently
or any number of other things, you’ll need the skills to do it. Then you’ll want
to look at buying a bigger or better ship and equip it with the best equipment
that you can afford.
10.2 ARE THE PRICES ON THE MARKET SET OR DO THEY FLUCTUATE AT ALL?
The prices are not fixed although certain items that are available in virtually
all systems will have prices which do not vary by much. The market
and economy in EVE Online is almost entirely player driven (with a few
exceptions) and so the market prices will often be different from region to
region. With some items that are only built by players, they alone dictate the
price and will charge what the market will bear. In some cases certain rare
ship blueprints that have been obtained by a player owned corporation will
result in that corporation having a virtual monopoly in that ship type. Also,
the further away from the central high security areas, the more expensive
items will become due to the costs involved in either manufacturing them
or transporting them. So, as you can imagine, the EVE economy is very
complex and many characters have become wealthy beyond the dreams of
avarice due to speculation, well-chosen trading routes and hard work.
10.3 WHAT IS A PLAYER-DRIVEN MARKET AND HOW DOES IT WORK?
The players dictate, in many cases, the price of a commodity, what quantity
will be available in a given region or even if it’ll be available. Some harder
to obtain items may all be purchased by players and then held back for sale
at a later date for a higher price. Speculation on certain items, tight control
of other and the simple mechanic of supply and demand are virtually all
dictated by the players and it is this that drives the economy.
10.4 IS THERE A WAY TO BUY SOMETHING WITHOUT USING THE MARKET?
There are two other ways to buy items outside the market; direct trades and
contracts. A direct trade is an exchange of items with another player that
takes place while docked in a station. One player will open a trade window
and place the item to be bought inside; the buyer then enters the cost of the
item and then the trade can be completed. A contract can be set up (for a
fee) between characters, a character and a corporation or a character and
an alliance. Buying and selling items is only one use for the contract system
and they can be useful for a variety of other purposes.
10.5 WHAT CAN I USE CONTRACTS FOR?
Contracts can be used to buy and sell anything at all, but are particularly
useful for trading items that do not appear on the market. These can include
certain modules that can be fitted to ships and various other items that are
hard to obtain. They can also be used to exchange items between players in
virtually any quantity for one contract payment (it costs 10,000 ISK to create
a contract). So if you want to send another pilot 1 shuttle, 50,000 units of
a mineral or 20 battleships (together with all the weapons, modules and
ammunition), then this is the way to do it. Courier contracts are used by
many trading characters to have their goods moved from system to system
when they cannot or do not want to undertake the trip themselves. They
will set up a contract and another player will move the goods for them for
a set payment. Often players will specialize in this work and have massive
freighters to haul large quantities of items at once.
30
11 INDUSTRY
Industry in EVE Online is an activity similar to “crafting” in other online titles,
but that is only scratching the surface. Almost everything you find in EVE Online
being used by other players was built by other players. From simple turrets and
ammunition, to massive starships and deep space outposts; they are all built
by the EVE Online players themselves. The endless wars and conflicts in New
Eden also ensure that there is a never ending demand for new ships, weapons
and other hardware.
11.1 WHAT DO I NEED TO MANUFACTURE ITEMS?
At the most basic level a pilot will only need the most basic skills, minerals
and blueprints to start their industrial empire. Minerals can be bought on the
market or acquired via mining. Blueprints for common, low-tech assets can be
acquired from the market for a very modest sum of ISK. A clever pilot can turn
even these modest blueprints into profit.
11.2 WHICH ITEMS CAN I MANUFACTURE?
It’s possible to build virtually everything that appears in the game. Most of the
modules and ships you find within EVE Online were built by other pilots. Due
to the system of risk versus reward in EVE, most prefer to make use of ships
and assets that are affordable and easily replaceable. This creates the perfect
circumstances for a booming industrial sector of EVE Online, unmatched by any
current contemporary online title. From the humble Punisher class frigate to
the mighty Avatar class titan, they are all exclusively built by enterprising pilots.
11.3 HOW DOES MANUFACTURING WORK?
Manufacturing is done in stations or specialized starbase structures owned
by player run corporations. A pilot obtains the appropriate blueprints, gathers
the necessary materials and rents a production line at the station where he is
docked or the starbase structure where he is located. Their skills will determine
how efficient the production is and how quickly the items can be produced that
they are building. Production time can take anywhere from mere minutes for
simple or cheap items such as ammunition, to weeks or months for massive
construction projects such as capital class starships.
11.4 HOW DO I KNOW WHICH ITEMS TO MANUFACTURE?
Someone who is manufacturing for profit will need to keep a close eye on the
New Eden regional markets and contract system. They can see which modules
or ships are profitable and locate the systems in which a profit can be made.
The business oriented pilot will find plenty of opportunity to make profit from
their manufacturing ventures. A pilot supplying his corporation or alliance with
resources simply needs to know what his allies require and then he can go
about procuring them.
11.5 CAN I GET BLUEPRINTS WITHOUT BUYING THEM? WHERE DO I FIND THEM?
Blueprints for most common and low tech assets can be acquired for a nominal
fee on the markets of New Eden from NPC run corporations. Gaining access to
blueprints for more advanced ships and modules is more involved, requiring
extensive research into existing and cheaper blueprints. Gaining blueprints for
faction specific modules or ships will require a lot of legwork for that faction, or
simply hunting their high ranking members and officers through the cold void of space.
31
11.6 ADVANCED INDUSTRY
The technology of EVE Online is split into tech levels. At its most basic,
ships and modules are considered to be Tech I. Tech I ships and modules
are the mainstay of the fleets and operations of pilots throughout EVE.
Tech II ships and modules are more advanced and specialized than their
Tech I counterparts. Those who have the ISK available can find that Tech II
equipment gives them a considerable advantage in some situations. But
the technology does not come cheap and may be hard to replace. Characters
reporting in from the depths of wormhole space have brought with them
even more advanced technology; the highly modular Tech III. Pilots looking
to exploit these highly advanced technologies will have to invest a lot into
both science and industry skills.
There is also production and material extracting to be done on planets;
sometimes requiring freighting material from planet to planet, or system
to system, and careful surveying for profitable spots to exploit natural
resources. Building these advanced ships and modules will take a lot of
skill training and perseverance, but the potential profits will outweigh these
concerns in the long run.
12 EXPLORATION
Exploration is the process of using advanced sensor equipment to locate
items or areas of interest in space. This can include sites of ancient
civilizations, pirate stashes, hard to reach asteroid fields, and many other
exciting places. Some of the rarer and more advanced technologies can only
be built with materials gained from exploration expeditions.
12.1 HOW DO I FIND EXPLORATION CONTENT IN EVE?
You need to scan down exploration sites in space by using the Sensor Overlay
or probes, which will give you the coordinates of the site which you can warp
to in your space ship. Your ship comes with a sensor overlay that can find the
simplest exploration sites. But to find more complex sites you need to use
scan probes. It is also recommended that you go through the Exploration
career missions to get acquainted with this system, see the ‘Help in Space’
section of this FAQ for more information on Career Agents.
12.2 WHAT DO I NEED TO FIND HIDDEN CONTENT?
You will need to acquire a Core Probe Launcher module for your ship and
Core Scanner Probes to use with it. Module and probes can be acquired
through the market or contract system in the game.
12.3 I FOUND AN UNSTABLE WORMHOLE. WHERE DOES IT LEAD TO?
Sometimes you may stumble upon an Unstable Wormhole while scanning
for exploration sites. These can lead to special systems called wormhole
systems, or they can send you to a random normal system in known
space. You can travel vast distances via wormholes, but they are also very
unpredictable and can collapse or spawn at any moment. You need to be
very careful when venturing through them, since they can collapse behind
you and leave you stranded in a dangerous and far-away place.
12.4 WHAT’S IN WORMHOLE SPACE?
Wormhole systems are exotic systems located outside of known space
that have different properties than normal systems. They may affect the
attributes of your ship in a certain way, and communication in them is more
difficult than elsewhere as advanced communication systems (such as
system-wide chat channels) have not been set up in them. You can also find
strange and exotic exploration sites in these systems, which may contain
the mysterious entities known as Sleepers. It is advisable to stay well away
from an encounter with the Sleepers unless you are very experienced at
combat.
33
13 FACTIONAL WARFARE
The four factions that make up the core of secure space are not all friendly
towards each other. The Gallente Federation and the Caldari State have
been at war to some degree ever since the Caldari State split away from the
Federation nearly two centuries ago. The Amarr Empire has been fighting
and skirmishing with the Minmatar Republic and its freedom fighters ever
since the Minmatar broke out of slavery many years ago.
The Militias are pilots that fight for their chosen faction. A pilot must have
neutral standings or greater with the faction for which they wish to fight, but
otherwise there are no other restrictions. A Minmatar pilot may earn favour
with their former Amarrian masters and join the Amarrian militia, if he so
wishes! Factional warfare in EVE Online is the ongoing war between these
factions, which intrepid pilots can join in for rich rewards and glory.
13.1 HOW DO I JOIN THE MILITIA?
A pilot requires a minimum level of trust from the faction they wish to join
before they can sign up. Once these minimums are met, it is as simple as
docking up at one of their stations and making the request.
The four militias are listed below and a pilot can apply to join at any of their
stations.
Amarr Empire: 24th Imperial Crusade
Caldari State: State Protectorate
Gallente Federation: Federal Defense Union
Minmatar Republic: Tribal Liberation Force’
13.2 WHAT REWARDS CAN I EXPECT FROM PARTICIPATING?
The factions lavish rewards upon their most loyal pilots. Blueprints for some
of the more powerful faction made starships can only be acquired through
participation in factional warfare. Many other faction made items can also be
acquired more cheaply through the militia’s loyalty point store.
SERVICES AND GENERAL INFORMATION
WHAT ARE THE SYSTEM REQUIREMENTS?
The current system requirements can be found here:
community.eveonline.com/support
I HAVE SOME QUESTIONS ABOUT THE GAME, WHERE CAN I ASK?
You can contact a Game Master by filing a support ticket in-game via the
‘Help’ button on the NeoCom (F12) using the ‘EVE Support > Create New
Support Ticket’ option, or from the EVE Online website. You can also contact
us directly by e-mail, support@eveonline.com. Our experienced customer
support representatives will be more than happy to assist with any of your
inquiries.
Please note that there is no telephone or other support available and the
GMs can only be contacted via the support ticket system.
DOES THIS GAME HAVE DOWNTIME?
Yes, EVE Online has a daily downtime of 30 minutes which starts at 11:00
UTC. Occasionally the downtime will last longer, if a patch is being deployed
for example. In such case a message will be posted in advance on the EVE
website and in the EVE launcher. If the downtime is going to be extended for a
greater period, such as when an expansion is applied, then that information
will also be made available well in advance.
HOW MUCH DOES THIS GAME COST PER MONTH?
EVE Online costs $14.95, €14.95 or £9.99 per month. But if you were to subscribe
for a longer period, then the cost will drop; a 1 year subscription will cost
the equivalent of $10.95, €10.95 or £7.50 per month for example. More on the
subscription costs (and costs in other currencies) can be found here:
community.eveonline.com/support
WHAT IS A PLEX AND HOW DO I USE IT?
PLEX stands for 30 day Pilot License Extension and is another way to pay
for your EVE Online subscription. They can also be bought and sold on the
in-game market which is one way to add more ISK to your wallet if you need
some in a hurry and don’t have the time to earn it by gameplay.
You can buy PLEX from the EVE Online website (and from authorized
resellers), sell it in-game and then spend the ISK that you make. The player
who buys the PLEX can then use it to add 30 days to their subscription. This
system works well for all types of players; some have a lot of ISK in-game
and can therefore use that virtual currency that they’ve earned to pay for
their game time. Some have less time to play the game, but would still like
to have the ISK to buy bigger, better ships and modules, so they can buy
PLEX and use the ISK from the sale to get themselves the items that they
want. More on the PLEX system can be found on our website:
community.eveonline.com/support
EVEGAME UI DEMO

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